חלק מהצלחה של פרויקט פרסום וקידום מכירות הוא בהענקת תחושת חוויה של ממש לאלו הצורכים אותה. החוויה יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות רבות ולהפעיל את מרב החושים, זאת על ידי פרסום המושך את העין בווידאו מעניין או כרזה, מוזיקה התופסת את האוזן, בטעימה של מוצרי אוכל ועוד. חלק מהיכולת להפעיל ולמשוך את מרב החושים של הלקוח ובכך להעצים את חוויתו היא באמצעות מוצרי פרסום המחולקים כמתנות ומהווים אקט ברור תחת המטריה של קידום מכירות.
חלק נוסף הנוגע לחוויית לקוח בעולם הפרסום שמהווה בעצם פעילות של קידום מכירות הוא באמצעות חלוקת מתנות ללקוחות. הלקוחות חשים תחושות נעימות ורצויות בעת קבלת המתנה ומשהו בתחושה זו ובחוויה הסובבת אותה גורמים ללקוחות רבים להערכה רבה וברצון לבחור ולהשתמש שוב בשירותי החברה.
המתנות של אותם חברות ועסקים מהווים בעצם כלי שיווקי עם לוגו החברה המתנוסס לו בצורה ברורה. חשיבות הופעת הלוגו היא לא רק ככלי שיווקי אלא גם מסמלות עבור הלקוחות שאין מדובר באקט של טובות הנאה, אלא ברצון להעניק הרגשה טובה, נעימה וחווייתית.
ברוב רובם של המקרים במתנות ללקוחות יועבר מסר פרסומי ברור של החברה שהוא חלק מתהליך קידום המכירות. בין אם מדובר, כפי שציינו קודם, בלוגו החברה המתנוסס לו על מוצרים דוגמת כובעים, חולצות, כוסות, עטים ועוד, ובין אם מוצרים ומתנות שבנוסף ללוגו החברה יועבר מסר, סלוגן או חזון החברה.
שימוש במוצרי פרסום ככלי שיווקי לקידום מכירות הופכת את הלקוחות המשתמשים וחווים את המתנות לאורך זמן לאלמנט פרסומי ארוך טווח. בכל פעם שישתמשו במתנות יזכרו מי זה שהעניק להם אותן, ישאלו על כך שאלות וכמובן החברה והעסק יישארו באופן תמידי בתודעתם.
חלק מהרצון להישאר באותה תודעה באמצעות אותם מוצרי פרסום היא ביכולת לגוון מידי פעם. בין אם מדובר במתנות לחגים, ללקוחות נאמנים במשך שנים, בהגרלות עם פרסים שווים יותר ועוד. היכולת לגרום ללקוחות להבין שבכל פעם שיגיעו לקבל שירות בחברה יזכו במתנה אחרת תגדיל כמובן את הסיכוי שישתמשו שוב ושוב בשירותי החברה.